Nieuwe Hoop voor Duurzame Frisdrank: Dripl Haalt 2,15 Miljoen Euro op voor Internationale Uitbreiding

Created with Sketch.

Het Brusselse impactbedrijf Dripl is zich aan het voorbereiden voor een internationale expansie door middel van een kapitaalinjectie van 2,15 miljoen euro. De ambities van het bedrijf zijn enorm. Dripl heeft als doel om voldoende bedrijven en andere klanten te overtuigen om de traditionele frisdrankautomaten te vervangen door hun verpakkingsvrije alternatief. Dit initiatief heeft tot doel om tegen 2030 maar liefst één miljard verpakkingen te besparen.

De financiering voor deze groeiplannen omvat een combinatie van converteerbare leningen en investeringen. Onder de investeerders bevindt zich onder andere het pan-Europese fonds Faraday Venture Partners, dat van oorsprong Spaans is, evenals The Source, het fonds van Spadel Group, een Belgisch bedrijf dat bekend staat om zijn mineraalwatermerken Spa en Bru. Enkele van de businessangels die deelnemen aan deze financieringsronde zijn Wim Vernaeve (GreenPark Investments), Jonas Malisse (Too Good To Go Belgium) en Stéphane Ronse (Foodbag).

Dripl is al begonnen met zijn internationalisering voordat deze kapitaalronde plaatsvond. Eerder dit jaar werd in Nederland gelanceerd, slechts twee jaar na de eerste lancering van verpakkingsvrije automaten in België in 2021. Deze automaten bieden een gezonder en smakelijker alternatief voor suikerhoudende frisdranken op de werkplek. Dripl heeft al grote bedrijven zoals Visma en Puma in Nederland als klant binnengehaald, terwijl in België Proximus, SAP en Toyota tot de klantenkring behoren. Momenteel kan Dripl trots zijn op het feit dat het meer dan 200 klanten bedient.

Dripl werd opgericht in 2020 door Colin Deblonde en Lucas Moreau, met als doel frisdrank op een duurzame manier te heruitvinden. Volgens investeerder The Source is de markt voor frisdrankautomaten in kantoren goed voor een omzet van 2,1 miljard euro. Met de nieuwe financieringsronde wordt Dripl een voortrekker onder de Belgische impactbedrijven. Wat Dripl onderscheidt, is de serieuze toewijding aan het verminderen van verpakkingen. Voor Dripl is het belangrijkste niet de omzet of de groei, maar het aantal bespaarde verpakkingen. Met de automaten bij bestaande klanten zijn al ongeveer 2,5 miljoen frisdrankverpakkingen bespaard, volgens Dripl. Het streefdoel is om tegen 2030 maar liefst één miljard verpakkingen te besparen.

 

bron: trends

Geen reacties

Je reactie toevoegen

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.