Het voedingsbedrijf Ter Beke uit Waarschoot gaat een nieuwe richting uit. Het bedrijf dat vooral bekend is om zijn charcuterie en lasagne van ‘Come a casa’ verandert niet alleen van naam, maar legt ook de focus op vegetarische en plantaardige producten. CEO Piet Sanders legt uit dat het bedrijf duurzame voeding als een gewoonte wil gaan beschouwen en zich daarom meer zal toeleggen op plantbased en vegetarische producten.
Nieuwe naam: What’s Cooking?
Ter Beke viert dit jaar zijn 75ste verjaardag en gaat dat gepaard met enkele veranderingen. Zo krijgt het bedrijf ook een nieuwe naam: What’s Cooking?. Deze naamswijziging moet aantonen dat het bedrijf niet alleen luistert naar wat er rondom hen gebeurt, maar er ook mee aan de slag gaat.
Doelstellingen voor de toekomst
Het is de bedoeling dat tegen 2030 15% van het volume van kant-en-klare maaltijden en beleg dat What’s Cooking? produceert, vegetarisch is. Momenteel is dat nog minder dan 5%. De vleesconsumptie, zeker van vers vlees, staat immers onder druk. Het bedrijf zal ook meer inzetten op duurzaamheid. Zo wil What’s Cooking? tegen volgend jaar 100% op groene elektriciteit draaien en een vijfde minder voedsel verspillen.
Investeren in duurzaamheid
Om de nieuwe strategie en duurzaamheidsambities te realiseren, investeert What’s Cooking? de komende vijf jaar maar liefst 150 miljoen euro. Het bedrijf heeft twaalf fabrieken verspreid over België, Nederland, Frankrijk, Polen en het Verenigd Koninkrijk en stelt meer dan 3.000 mensen te werk.
Met deze vernieuwde strategie en duurzaamheidsambities hoopt What’s Cooking? zich te positioneren als een voedingsbedrijf dat zich inzet voor een duurzamere toekomst en rekening houdt met de veranderende noden van de consument.
Geen reacties